Ontbijt op het strand - Reisverslag uit Port Saint John’s, Zuid-Afrika van Marissa Hage - WaarBenJij.nu Ontbijt op het strand - Reisverslag uit Port Saint John’s, Zuid-Afrika van Marissa Hage - WaarBenJij.nu

Ontbijt op het strand

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

14 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Port Saint John’s

Vanuit de verte hoor ik de zee al ruizen. De zon wordt langzaam wakker, net als ik. Zodra mijn tenen het zand aanraken, voel ik me thuis. Door de wind waaien mijn haren rond m'n gezicht. De golven bestaan uit helder water dat kapot slaat op het strand. In het zand zitten kleine gaatjes waar krabbetjes uit tevoorschijn komen die hard wegrennen als ik dichterbij kom. Bij sommige stappen mors ik per ongeluk wat vers gezetten koffie over de rand van mijn kopje. Ik kijk om me heen en het strand is verlaten. Enkel op de rotsen zitten een paar vissers met hun hengel in de aanslag. Ook word ik vergezeld door een grote koe die in de verte de wacht houdt. Ik vind een fijn beschut plekje dichtbij een groene struik die omringd wordt door vlinders en grote gekleurde bijen. Ik spreid mijn sjaal uit op het zand en ga zitten. Met mijn broodje pindakaas in mijn hand, mijn kopje koffie aan mijn zij en mijn ogen gericht op de zee, voel ik me een gelukkig mens. Ik glimlach om de twee kleine witte vogeltjes die samen snel over het strand rennen. Ik realiseer me dat dit een ontzettend mooie plek is, die ik nooit zal vergeten en die ik zal missen als ik terug ben in Nederland. Ik zet mijn mp3-speler aan en droom over alle andere mooie plekken die ik nog wil zien in mijn leven, terwijl de zon zachtjes op mijn huid brandt.

  • 14 Maart 2014 - 11:39

    Ome Ad:

    Mooi verwoord Marissa!
    Maarrrr hoe kom jij nu aan pindakaas?

  • 14 Maart 2014 - 11:48

    Engelien:

    Heerlijk!!
    Dit is Paradise met een grote P
    Dikke kus X

  • 14 Maart 2014 - 13:30

    Larissa Bakkenes:

    Haaj meis,

    Wauw wat klink dit heerlijk zeg!
    Lekker van genieten!

    Xx

  • 14 Maart 2014 - 16:50

    Elly Landman:

    Lieve Maris,

    Wat een heerlijk, dichterlijke mail.....je voelt je happy, dat is aan alles te merken!
    Hou dit vast, dan kan je je dit je hele leven herinneren....
    Momenten van geluk...zo kostbaar....
    Fijn, om zo met je mee te mogen leven.....
    Nog een paar weken, dan is het afscheid van je lieve kindjes....
    en dan nog een mooie rondreis...fantastisch!
    Dikke knuf van omi....x x x x x x

  • 15 Maart 2014 - 12:08

    Christel:

    Wat is het daar ontzettend mooi, en je beschrijft het zo beeldend!!
    Zo uniek, wat jij nu meemaakt....Geweldig!!!

    Liefs, Christel

  • 16 Maart 2014 - 07:06

    M:

    Lieve Marissa,

    wat heerlijk om daar te kunnen zijn en wat heerlijk dat je zooo kunt genieten van al het moois om je heen. Je bent een echte levensgenieter. En wat fijn dat wij mogen meegenieten van je verhalen.
    Ik zie het helemaal voor me.

    Veel liefs Marthy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 15008

Voorgaande reizen:

20 Januari 2016 - 16 Augustus 2016

Indonesië!

16 Februari 2014 - 24 Juni 2014

It's time for Africa

Landen bezocht: