Hier en nu - Reisverslag uit Karimunjawa, Indonesië van Marissa Hage - WaarBenJij.nu Hier en nu - Reisverslag uit Karimunjawa, Indonesië van Marissa Hage - WaarBenJij.nu

Hier en nu

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

21 Maart 2016 | Indonesië, Karimunjawa

Het is donker. Ik doe twee stappen naar voren en heb niet meteen door dat het water mijn voeten heeft bereikt. De zee is bijna net zo warm als mijn lichaamstemperatuur. Langzaam zak ik weg in het natte zand en voel kleine golfjes tegen mijn benen klotsen. Een paar meter dieper in het water drijven vier vissersbootjes. Ze zijn onbemand en ik krijg de impulsieve gedachte naar één van de boten toe te zwemmen en erop te klimmen. Ik doe het niet. Als ik verder kijk zie ik in de verte lichtjes branden. Dit zijn de lampen van de nachtvissers, zij zijn druk aan het werk terwijl ik hier sta. Ik neem een slok en het koude bier voelt aangenaam. Als ik omhoog kijk, zie ik de sterren die zich af en toe verschuilen achter een klein wolkje. Ze schijnen helder, veel helderder dan in Amsterdam. Ik draai mijn hoofd iets naar links en zie de maan. Hij is bijna perfect rond, over drie dagen zal hij vol zijn. Mijn voeten zijn inmiddels diep in het zand gezonken. Ik trek ze omhoog en kijk achter me. Het strand is smal en wordt omringd door palmbomen. Tussen twee bomen hangt een grote, gewoven hangmat. Het witte zand lijkt op te lichten en af en toe zie ik een krabbetje zijwaarts naar een holletje rennen. Als ik verder naar links kijk, zie ik mijn nieuwe vrienden. Ze staan, druk pratend, om een groot kampvuur heen. Sommigen bewegen hun voet op de maat van de lounge muziek, anderen staren naar het vuur terwijl ze een sigaret roken. Er wordt gelachen. Ze hebben geen zorgen en leven in het moment, net als ik. Iets verderop in het water zie ik een houten frame staan met daaraan een schommel, twee zelfs. Ik til mijn benen op en het water spettert omhoog. Zoiets is natuurlijk moeilijk te weerstaan. Wie wil er nou niet schommelen op zo'n plek waarbij de maan door de palmbladeren schijnt en het zand zo wit is. Ik glimlach. Dit strand is perfect.

  • 21 Maart 2016 - 13:31

    Engelien:

    Lieve Marissa.
    Heel mooi verhaal. Je kan zo een boek schrijven. Heerlijk relaxed daar. Een paradijsje.
    Ik zou daar nog even blijven als ik jou was. Geniet!!
    Groetjes aan je nieuwe vrienden :-)
    Dikke kusjes XX

  • 21 Maart 2016 - 16:50

    Ad:

    Moooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 21 Maart 2016 - 20:30

    Jan:

    Wauw geniet ervan marissa,heerlijk in het moment leven,en wij maar werken

  • 21 Maart 2016 - 20:57

    Christel :

    Was dat een droom, wat jij beschreef? Geniet zoveel je kunt voor je weer wakker wordt,

  • 22 Maart 2016 - 06:47

    Marthy:

    Hoi Marissa,

    Heerlijk, al mijn oude herinneringen komen weer terug en ik ben er weer even door jou mooie verhaal.
    Fantastisch. Ook heb ik het gevoel dat de nieuwe hippie tijd is aangebroken. Lekker zijn en genieten.
    Don't worry be happy!

    Veel liefs en bedankt voor je heerlijke verhaal.

    xxx Marthy

  • 10 Juli 2016 - 10:01

    Lisa :

    Hoi Marissa,

    Wat ontzettend leuk om al jouw reisverslagen over Indonesiie te lezen.! Ik vroeg mij af waar je verbleef in Karimunjawa? Ik wil er ook heel graag heen. Zou je mij een email kunnen sturen? lisa_bella_mooi@hotmail.com

    Liefs Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 15009

Voorgaande reizen:

20 Januari 2016 - 16 Augustus 2016

Indonesië!

16 Februari 2014 - 24 Juni 2014

It's time for Africa

Landen bezocht: